Vier jaar later

 

Foto van Meindert van Dijk terwijl hij de eerste chemokuur krijgt.

HET LEVEN ZIT VOL VERRASSINGEN

Precies vier jaar geleden was het evenals vandaag een prachtige zonnige lentedag. Bloembollen stonden in bloei en de bomen en struiken raakten steeds meer in blad. Vogels zongen en bijen, hommels en andere insecten zoemden om mij heen.

Na een bezoek aan mijn huisarts en het ziekenhuis zat ik met volle teugen te genieten van dit mooie weer. Vanwege vermoeidheid en een hinderlijk kuchje was bloed geprikt en een longfoto gemaakt. Ik maakte mij helemaal geen zorgen.

Totdat aan het eind van de middag de huisarts op de stoep stond met de uitslag van het bloedonderzoek: acute leukemie! Dat was even slikken. Meteen de volgende dag voor een beenmergpunctie naar het ziekenhuis. Voor ik er erg in had werd ik dezelfde avond nog opgenomen in het ziekenhuis. Het hele verhaal kun je hier lezen in mijn blog 'Leukemie is NIET leuk'.

Gelukkig gaat het met mij nu weer uitstekend. Dank zij mijn stamceldonor leef ik nog en kan ik blijven genieten van dit mooie leven. Er is de afgelopen jaren veel gebeurd. Ik heb veel levenservaringen opgedaan. Ik heb de levensdraad weer opgepakt. 

Toch leef ik nu nóg bewuster dan ik voorheen deed. Meer aandacht voor mezelf, gezond eten, voldoende bewegen en - voor mij heel erg belangrijk - voldoende slapen. Meestal ga ik nu rond 22:00 uur naar bed, terwijl het voorheen vaak 23:00 uur, 24:00 uur of later werd. Ik merk nu ook dat ik fitter opsta. 

Ik denk nog vrijwel dagelijks aan mijn ziekteperiode. Ik ben blij en dankbaar dat het nu zo goed met mij gaat. Het had totaal anders kunnen aflopen.


[Wordt vervolgd...]

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een nieuw blog - waarom?